Jak podpořit ducha během karantény?

V současné situaci přibývá psychický nátlak, který snižuje naši imunitu. Ze všech stran to čteme, vidíme, cítíme. Dokonce se i méně hýbeme atd. Odjakživa byl hlavním regulátorem psychiky pohyb, s ním je spjatý i pobyt v přírodě, procházky venku atd. Někdo ovšem musí být v karanténě a nevycházet.

O tom, jaké cvičení cvičit jsem psal v článku: Jak posílit imunitu a psychickou pohodu?

Dnes ale začnu z jiného soudku.

Nyní se změnil rytmus každého díky omezenému pohybu, nakupování, karanténě, nošení roušek, nemožností pracovat atd.

Se změnou rytmu se stává i to, že člověk tápe, neví, co má dělat. Začíná většinu času vyplňovat sledováním zpráv a aktualit. Navyšuje tak své obavy a zhoršuje tím nejen psychiku, ale i svou imunitu. Je důležité se tomu postavit!

Životní rytmus

Za posledních pár dní se změnil náš životní rytmus, a ne každý ví, co má dělat. Opory jeho dne, jako byla práce, nakupování, procházky atd, jsou narušeny.

Potřebujeme opět najít své rytmy, řád a cíl svého snažení. A bez plánu to nepůjde!

Doporučení

Vytvořte si plán! Udělejte si jednoduchý plán toho, co byste chtěli udělat a jak byste chtěli přispět k tomu, abyste opět navrátili správný rytmus do vašeho dne.

Nyní máte možnost a jedinečnou příležitost k realizaci sebe sama. Realizovat sebe můžete například vzděláváním, cvičením, výrobou, prací na zahradě, prací v domácnosti, komunikací s blízkými.

Jak na to?

Najděte v sobě kus ducha a začněte hned s tvorbou vašeho denního plánu. Tak začněte každý den po dobu současné krize. Výsledek bude neuvěřitelný. Naučíte se plánovat a realizovat sami sebe, a tím pomůžete i svému okolí.

Pravidlo tří

Kdo nikdy neplánoval, ať začne s pravidlem tří. Tři dny budete dělat tři věci a až je zvládnete, budete je dělat tři týdny. Důležité je mít v plánu pouze tři položky, abyste byli schopni je splnit.

Jaké to jsou?
  • První je plánování – každý den začnete s tužkou a papírem u snídaně, kde naplánujete, co uděláte. Plánujte jednoduché věci – například vyrobím roušku, opravím lavičku, napíši text, zavolám blízkým.
  • Druhá je cvičení – denně budu cvičit 15 minut na imunitu a dýchání. Cvičení na dýchání podporuje pravidelné rytmy, imunitu a naši psychiku.
  • Třetí je ve vašich rukou – jedná se o to, co jste si naplánovali!

Není nic horšího než čekat, co bude. Podpořte svého i kolektivního ducha realizací prospěšných činností a plánů.

Přidávám cvičení na dýchání.

Další cvičení naleznete zde: Jak posílit imunitu a psychickou pohodu?

Sdílejte s lidmi, kterým chcete pomoci.

  • Nový Čchi-kung s Martinem
  • On-line kurz 2020
  • Facebook