Jak zlepšit termoregulaci těla? Zdraví podle měsíců – srpen a termoregulace

Dnes se naučíme cvičení a dozvíme se základní informace o „nelehce definovatelném“ orgánu. Na závěr si ukážeme, kudy vede jeho dráha.

Nejdříve si pojďme společně zacvičit.

„Podporování přirozených rytmů během roku je klíčem k naší vitalitě.“

Jak jsme se již mohli dozvědět, z pohledu tradiční čínské medicíny jsou k jednotlivým měsícům přiřazeny orgány, pohybový aparát a psychika, které je vhodné podporovat. V srpnu je to termoregulace a „orgán“ trojitý ohřívač.

Srpen a termoregulace

Srpen je měsíc spojený s vysokými teplotami, z čínského pohledu je přechodným obdobím mezi elementem ohně a země. Právě v srpnu je dobré se zaměřit na vyrovnávání a termoregulaci. Je mu přiřazen „orgán“ trojitý ohřívač.

Trojitý ohřívač (zářič)

„Když je trojitý ohřívač průchodný, pak je průchodné všechno uvnitř, venku, vlevo, napravo, nahoře i dole.“

Trojitý zářič má dle tradiční čínské medicíny energetický charakter, dal by se definovat jako energetický orgán. Vedly se a vedou diskuze, zda má tvar, nebo nemá. Bývá také brán jako dutý orgán, který obaluje ostatní orgány.

Rozdělení jeho funkcí

Každá jeho část podporuje danou oblast těla:

  • horní – srdce a plíce,
  • střední – žaludek, slezinu a játra a žlučník,
  • dolní – ledviny, močový měchýř a tenké a tlusté střevo.

Posiluje tedy tři základní funkce: dýchání, trávení a vylučování.

Jak tuto oblast podporovat

Strava: v létě se obecně doporučuje dostatečný přísun tekutin a lehká strava.

Životní styl: Podle orgánových hodin je trojitý ohřívač nejvíce aktivní mezi 21:00-23:00 hodinou. V této době je vhodné být již klidný a jít spát, nedoporučují se provádět žádné namáhavé aktivity ani jíst těžká jídla.

Cvičení: Cvičení čchi-kung na podporu termoregulace a trojitého ohřívače najdete v úvodu článku.

Meridián trojitého ohřívače

Pojďme se na jeho dráhu podívat ve videu.

Související článek: Nová video výuka – Cvičení čchi-kung na podporu krevního oběhu

Sdílejte s lidmi, kterým chcete pomoci.

S přáním prospěšného napojení se na přirozené rytmy Martin Businský

Zdroje: Klasická čínská medicína I. Vladimír Ando

  • Nový Čchi-kung s Martinem
  • On-line kurz 2020
  • Facebook