Jak na zdravá záda

Materiály ke kurzu.

(Pro absolventy kurzu Jak na zdravá záda)

Při cvičení dodržujeme základní pravidla:

  • Cvičíme maximálně na 70% našeho maxima - tím zajistíme optimální účinky a uvolnění během cvičení.
  • Pokud nám některý cvik dělá problémy, cvik lehce naznačujeme nebo ho cvičíme mentálně tak, že si cvičení představujeme. I mentální cvičení má velké účinky.
  • Věnujeme se plně cvičení. Cvičíme vědomě, nikoli automaticky.

Sestava

Čínská cvičení pro záda a ledviny

Jak cvičit?

Začátek

  • V začátku praxe doporučuji minimálně pětkrát týdně procvičovat celou sestavu.
  • Každé cvičení opakujeme minimálně 8 krát.

Zkrácená sestava

Tato kratší sestava se hodí pro Vaše ranní cvičení, či cvičení během dne. Sestava Vám zabere cca 10-15 minut.

  1.  3 x Procítění a masáž ledvin a beder
  2.  8 x Král dechů
  3.  8 x každý záklon
  4.  8 x Předklon
  5.  Rotace na chodidlech
  6.  8 x  Stabilizační cvik (chůze)
  7.  Rotace
  8.  8 x Cvik na uvolnění beder a kyčlí
  9.  Závěrečné procítění zad a mentální podpora

MASÁŽE BŘICHA

  • Masáž břicha dlaněmi: Sedíme nebo ležíme. Pokud ležíme pokrčíme naše kolena. Začínáme masírovat naše břicho dlaněmi krouživými pohyby ve směru hodinových ručiček. Začínám velkými kruhy a postupně je zmenšujeme k našemu břichu (tvoříme jakoby spirálu). Po té je zas zvětšujeme na oblast celého břicha. Cykly opakujeme dle potřeby.
  • Masáž břicha poklepy: Postup je stejný jako u první masáže s tím rozdílem, že břicho nemasírujeme dlaněmi, ale poklepáváme našemi prsty.

Nácviky rotací

Doporučení

  • Vyberte si jednotlivá cvičení ze sestavy a zařazujte je během Vašeho dne, například pokud dlouho sedíte.

Děkuji za Váš zájem o čínská cvičení a absolvování kurzu. Přeji Vám hodně úspěchů během vlastní praxe. Martin Businský